het Archief, wordt voortdurend aan gewerkt.

Intro

Veel informatie over het EGS-verleden is verloren gegaan. Ook in het kader van het 75-jarig jubileum in 2010 is een bescheiden opzet gemaakt tot digitale archivering.

Tot nu in het archief:

• De Eregalerij, met een opsomming van notoire EGS-kampioenen.
  • Het EGS Fotoalbum, met gedigitaliseerde foto's (vanaf 1978) uit het archief van Louis Doomernik en natuurlijk (te)veel digitale plaatjes uit het recente verleden.
  • In het nieuwsarchief staan de nieuwsberichten vanaf 2004 per seizoen gebundeld .
  • In EGS-verband geleverde prestaties werden vanaf 2005 ook samengevat in een jaarboek.
  • Vanaf 2014 werd er jaarlijks aan het eind van de zomer een groot toernooi in het Jan van Besouwhuis georganiseerd.
  • Jeugdleden kregen wekelijks een infobrief toegestuurd.
  • Een terugblik op de activiteiten rond het 75-jarig bestaan in het seizoen 2010-2011
  • Het SchaakmeesterArchief, met daarin , met dank aan Jan Langenberg, 'Schaakmeester' uitgaven uit de periode 1993-2003.
  • De oude EGS Websites uit 2000, en de vernieuwing van 2005. Daarna vanaf 2006 tot 2012 min of meer dezelfde opzet.(Misschien ziet het er in de huidige browsers niet goed uit)
    De website in de huidige opzet is voornamelijk in juni 2012 vorm gegeven, omgezet naar Wordpress in 2016 en wederom aangepast in 2020.
N.B.
De meeste pagina's in het archief staan los van de structuur en opzet van de huidige website en worden daarom geopend in een nieuw venster.

NieuwsArchief
Schaakmeester Jaarboek:

Goirles Weekend Kampioenschap:
(opent in nieuw venster)
Brabants Open Kampioenschap Snelschaak:

Agenda's

Jeugd: Infobrieven_van_Erik

Oude EGS websites

Tot nu in het archief:

• De Eregalerij, met een opsomming van notoire EGS-kampioenen.
  • Jeugdleden kregen wekelijks een infobrief toegestuurd.
  • Het SchaakmeesterArchief, met daarin uit het archief van Jan Langenberg 'Schaakmeester' uitgaven uit de periode 1993-2003.
N.B.