Helmond uit, altijd eh, in Helmond

Zaterdag 11 februari speelde het tweede team de uitwedstrijd tegen het team HSC Helmond 3, net als EGS 2 nog matchpuntloos. Na een wat rommelige aanloop, de donderdag voor de wedstrijd vernamen we dat het Helmondse team een speler zou missen en dat de aanvangstijd 12.00 ipv 13.00 uur was, traden er zeven EGS-ers aan voor de onderlinge krachtmeting. De speelzaal was wat klein voor alle teams die er speelden en ook enigszins rumoerig. Dat zullen de snookerspelers geweest zijn die een verdieping hoger met de gekleurde ballen speelden. Enfin, we stonden voor aanvang al met 1-0 voor en als iedereen remise zou spelen, zouden de eerste matchpunten van dit seizoen een feit zijn. Het liep wel en niet anders.

Rob begon zijn partij goed tegen een herintreder (ooit een rating van circa 1900) maar moest op enig moment constateren dat er een gevaarlijke doorlooppion op weg was naar een promotieveld: 1-1. Even later bleek Pim het verlies van een vrij vroeg verloren paard niet voldoende te kunnen compenseren, 2-1. Niet heel erg veel later wist de tweede jeugdspeler, Krijn, te winnen en trok de score daarmee weer gelijk: 2-2. Peter, Simon en Maarten remiseerden. De laatste vlak nadat Frans zijn partij winnend had afgesloten, zodat de teamwinst binnen was: 3,5 – 4,5. Hierdoor staat EGS 2 niet meer op de laatste plaats en kunnen we wellicht in de laatste drie wedstrijden nog een klein potje breken.

Op de foto zien wij Krijn aan het begin van zijn gewonnen partij.

Het programma voor EGS 2 voorziet op 11 maart de thuiswedstrijd tegen Dongen 2, dat net als EGS 2 op dit moment 2 matchpunten heeft. Winst zou weer een stapje omhoog in de stand betekenen.