EGS begint regioseizoen met winst

De eerste wedstrijd van het huidige seizoen van de regiocompetitie betekende voor het team van EGS het jaarlijkse uitje naar het parochiehuis in Rijen. Aldaar werd er opnieuw onder toeziend hout van de hanebalken vier tegen vier geschaakt. Caïssa Rijen had voor de gelegenheid drie voor ons nieuwe gezichten, waar wij slechts één nieuw gezicht hadden meegenomen.

In de ons welbekende prettige en gastvrije sfeer werden er vier mooie partijen op de acht keer acht mat gelegd. Voor Rob was de uitkomst iets minder mooi, hij vergaloppeerde zich in het eindspel en daarmee kwamen we op achterstand. Echter, toen Sjaak (de debutant) en Nico allebei hun partij wonnen, stonden we met 2-1 voor. Nico verschalkte zijn tegenstander op een relatief rustige manier, waar Sjaak zijn tegenstander op de koningsvleugel letterlijke en figuurlijk van het bord blies/blaasde.

Zoals wel vaker speelde Maarten de langst durende partij. Zijn jeugdige tegenstander speelde nauwkeurig en dan ben je vaak wat tijd kwijt met plannetjes smeden. In het eindspel kwam Maarten een pion voor, maar doordat zijn tegenstander voor zetherhaling ging, werd de partij remise en won het team met 2,5-1,5. Een mooi begin van het nieuwe seizoen, dat op donderdag 18 januari verder gaat met de uitwedstrijd tegen De Wilde Dame.