EGS verliest in avondcompetitie van King A(nderhalf)

Het begin van de uitwedstrijd van EGS A tegen King A, vrijdag in de avondcompetitie, had wel iets weg van het tv-spelletje Per Seconde Wijzer.
‘Waar ik Jordy Schouten zei, zeg ik nu Ruben Hooghwerff.’
‘En waar ik Sjoerd van Roon zei, wordt het Mark Clijsen.’
‘O ja, en waar ik net Mark Clijsen zei, wordt het bij nader inzien toch Maarten Werkhoven.’
‘Stop de tijd en ik zet vier jokers in.’

Kortom: het team van King kwam niet helemaal zonder slag en stoot tot stand en was daardoor ook niet zo ijzersterk als gevreesd, maar nog steeds op papier veel sterker dan de vier van EGS.
Nu zegt dat niet altijd, denk maar aan de Brabantse bekerfinale van vorig seizoen, toen EGS een favoriet King klopte. Eén speler van King die dat nog niet was vergeten, was hun kopman Mark Haast. Hij werd toen verschalkt voor Robin Verhoeven, maar dit keer waren de rollen omgedraaid. Een torenoffer van Mark leidde tot een overrompelende mataanval, waar Robin het (lastig te vinden) antwoord op schuldig moest blijven.
De snelle 1-0 werd uitgebouwd tot 3-0 omdat Bart Plasmans in een vernietigende combinatie van Ruben Hooghwerff liep en Alex van Lanen uit een veelbelovende positie in het middenspel niet het scherpste (en beste) maar te voorzichtige (en verliezende) plan koos tegen Cees IJzermans.
De eer van EGS werd gered door Pascal Graafmans. Tegen Maarten Werkhoven kwam hij in een eindspel met een stuk meer, maar wel tegen een vervelende vrijpion. Uiteindelijk resulteerde dit in remise en dus een eindstad van 3,5-0,5.

Het King-verslag, met interessante analyses van de hand van Mark Haast, is hier te vinden.