Koploper Stukkenjagers in derby te sterk voor EGS

EGS 1 heeft zaterdag koploper Stukkenjagers 4 goed partij gegeven. De Tilburgers wonnen de derby echter wel: 3-5.

Veel bekende gezichten over en weer, dat is het vaste recept bij EGS-Stukkenjagers. Eind vorig seizoen troffen de twee ploegen elkaar ook, toen was EGS de sterkste. In het nieuwe seizoen heeft Stukkenjagers een kwaliteitsimpuls gekregen en moet EGS twee basisspelers van vorig seizoen missen, dus vooraf was al duidelijk dat het lastig zou worden.

Die vrees werd snel bewaarheid, waar Henk van Griethuijsen en Peter Paul van der Schoot relatief snel een nul moesten incasseren. En een derde nul kwam er ook nog: Bart Plasmans werd fraai matgezet door de Tilburgse teamleidster.

Bram van Huijgevoort deed wat terug voor EGS met een fraaie aanval op de koningsstelling van zijn tegenstander. En ook de andere vooruitzichten waren op dat moment niet slecht. Maar goede vooruitzichten is één, die omzetten in punten is een tweede.

Jasper Kools moest bijvoorbeeld berusten in remise en ook Pascal Graafmans kwam uiteindelijk niet verder dan een puntendeling. Aan bord 1 liep Fedor Sazonov tegen een (voor hem) zeldzame nederlaag aan, waarmee de match verloren was.

EGS-teamcaptain wist nog wel een toreneindspel tot winst te brengen in de langste partij van de middag, maar voor het eindresultaat was dat niet meer van belang. EGS – Stukkenjagers 4: 3-5.

Stukkenjagers neemt zodoende vroeg in het seizoen al een comfortabele voorsprong in klasse 4G. EGS moet zich tevreden stellen met een plek in de brede middenmoot.

Voor wie zich afvroeg wat het tweede team van EGS deed… in ieder geval niet schaken. EGS 2 genoot van een vrije ronde.

Rob heeft weer een paar fotootjes gemaakt: