Schaak-Off keert weer terug naar Goirle

Voor het derde jaar op rij is EGS gastheer van een voorronde van de Schaak-Off. Dit is een landelijk toernooi bedoeld voor zowel club- als huisschakers.

Bij diverse verenigingen door het hele land worden voorrondes gespeeld. Daarin spelen de deelnemers in poules van vier, ingedeeld naar (ongeveer) gelijke sterkte. Wie zijn of haar poule wint, kwalificeert zich voor de provinciale finale. Daar wacht hetzelfde concept: een poule van vier, de winnaar schaakt door in de landelijke eindstrijd.

Voorgaande jaren was de Goirlese Schaak-Off-ronde een gezellig en succesvolle avond, met een mengeling van EGS-leden en schakers van buiten de vereniging. Opgeven voor de Goirlese voorronde van 2023 (die wordt gespeeld op dinsdagavond 26 september in De Wildacker) kan via de landelijke organisatie van de Schaak-Off, te vinden via deze link. (Let op: EGS-leden gebruiken de code die het bestuur eerder per mail heeft verspreid!)