EGS trapt seizoen af met heuse topper

Het seizoen 2023-2024 is dinsdag in gang geschaakt in een goed gevulde Wildacker.

Meteen in de eerste ronde stond al de topper tussen de twee vorige kampioenen op het programma: Pascal Graafmans versus Jasper Kools. Jasper koos met zwart voor zijn nieuwe opening en dat kwam niet helemaal uit de verf. Pascal kreeg een aanval die niet te stoppen leek.

Ook elders was er van alles te beleven. De partij tussen twee van de drie vrouwen bijvoorbeeld werd vrij snel gewonnen door Hannie Hermans (van Bianca Vugts). En die derde vrouw ontfutselde wedstrijdleider Rob van Esch een punt. De bij EGS teruggekeerde Nico Dignum liet meteen merken dat hij terug is door Jaap Touw knap op remise te houden.

Ook Peter Paul van der Schoot, Pim Zeeuwen, Jaap Gielen en Alex van Lanen begonnen hun seizoen met winstpartijen.

Wil je meeschaken om de Goirlese eer (en de gezelligheid)? Dat kan, later instromen is geen enkel probleem. Neem dan contact op met Rob van Esch (voor gegevens zie de Contact-pagina).