De negende editie van het zomertoernooi.

Ook dit jaar organiseert de Eerste Goirlese Schaakclub een zomertoernooi. Het GWK 2024, het Goirles Weekend Kampioenschap, staat gepland op 23, 24 en 25 augustus 2024.
Het toernooi in 2023 was een groot succes met bijna honderdtwintig deelnemers. Een toenemend aantal schakers gebruikt het weekendtoernooi als opwarming voor het nieuwe schaakseizoen. Gezien het succes van de voorgaande edities en de lovende woorden van deelnemers is er geen aanleiding om de opzet van het toernooi te wijzigen. In de vorige editie werd voor het eerst in drie groepen gespeeld, daardoor krijgen de deelnemers nog meer gelijkwaardige tegenstanders én zijn er meer prijzen beschikbaar. Ook dit jaar proberen we weer drie groepen te vullen.

Speellocatie is opnieuw de prachtige Kapel in Cultureel Centrum Jan van Besouw. De speeldata: het laatste weekend van augustus: vrijdag 23 augustus, zaterdag 24 augustus en zondag 25 augustus 2024.

Meer info staat in de toernooiflyer

de kapel van Jan van Besouw