Weer een zomertoernooi?

Ook dit jaar organiseert de Eerste Goirlese Schaakclub een zomertoernooi. Het GWK 2023, het Goirles Weekend Kampioenschap, staat gepland op 25, 26 en 27 augustus 2023.
Het toernooi in 2022 was een groot succes met meer dan honderd deelnemers. Een toenemend aantal schakers gebruikt het weekendtoernooi als opwarming voor het nieuwe schaakseizoen. Gezien het succes van de voorgaande edities en de lovende woorden van deelnemers is er geen aanleiding om de opzet van het toernooi te wijzigen. Wel wordt er dit jaar voor het eerst in drie groepen gespeeld, daardoor krijgen de deelnemers nog meer gelijkwaardige tegenstanders én zijn er meer prijzen beschikbaar.

Speellocatie is opnieuw de prachtige Kapel in Cultureel Centrum Jan van Besouw. De speeldata: het laatste weekend van augustus: vrijdag 25 augustus, zaterdag 26 augustus en zondag 27 augustus 2023.

Meer info staat in de toernooiflyer.

de kapel van Jan van Besouw