Terug naar het analyse overzicht

Frans Klijsen – Thomas Kools 0-1

Jeugd bezorgt EGS bliksemstart.

Het tweede team van EGS heeft dit seizoen grote plannen. Omdat EGS 1 vorig seizoen degradeerde, spelen zowel het eerste als het tweede team van de Goirlese schaakclub dit seizoen in de derde klasse van de Brabantse bond NBSB, respectievelijk de derde klasse A en B. En om de zinnen op scherp te zetten, heeft teamleider Bob van Bavel van EGS 2 aangekondigd dat hij hoger wil eindigen dan het eerste. Dat zou zomaar eens kunnen lukken, want EGS 2 herbergt een aantal grote talenten, zoals Thomas Kools (12) uit Hilvarenbeek. Die liet in de eerste competitieronde zien dat hij er zijn hand niet meer voor omdraait om een volwassen tegenstander zonder scrupules van het bord te schuiven. Thomas speelt met zwart tegen Frans Klijsen van De Drie Torens 5 uit Tilburg.

[ Annotaties door: Alex van Lanen ]

,
    Zet vooruit/achteruit kan ook met pijl rechts/links op het toetsenbord

< !--inhoudvlak -->