7e Goirles Weekend Kampioenschap, mede dankzij Telecombinatie Goirle, een groot succes

Afgelopen weekend verzamelden zich ruim honderd schakers in de kapel van het Jan van Besouwhuis om zich op het schaakbord aan elkaar te meten. Het was alweer de zevende keer dat schaakclub EGS dit toernooi organiseerde. Van vrijdagavond tot zondagmiddag was er een serene schaakrust in de kapel, waar de goede luisteraar vele hersenen kon horen kraken. In twee groepen werd er om de prijzen gestreden die door de gulle bijdragen de sponsoren van het evenement de moeite waard waren.

Eindoverwinnaar van de A-groep en het toernooi werd IM Thomas Beerdsen, die met een score van 6 uit 6 iedereen het nakijken liet. Niet alleen kreeg hij het bij de eerste plaats behorende prijzengeld maar ook, uit handen van eigenaar Michel Matteucci van Telecombinatie Goirle, een door hem ter beschikking gestelde tablet.

Achter Thomas eindigden vier spelers, waaronder twee oud-winnaars, op de tweede plaats met 4,5 punt. De drie spelers van EGS die in de A-groep meespeelden presteerden goed in overeenstemming met hun sterkte. Robin Verhoeven eindigde als 14e van de 46 deelnemers in de A-groep met 3,5 punten. Jasper Kools werd 23e, wat beter is dan zijn sterkte aangeeft en Bart Plasmans werd 35e met 2,5 punten wat gezien het sterke veld als goed gekwalificeerd mag worden.

In de B-groep, voor iets minder sterke spelers, waren er 55 deelnemers. De beide EGS-ers, Rob van Esch en Anneloes van de Heijning, eindigden in de onderste helft, iets wat gezien hun speelsterkte ook viel te verwachten. Niettemin speelden ze een goed toernooi. In deze groep deelden Santoso Wijono, Yanick Jacobs en Ivan Ponomarev de zege.

EGS dankt de sponsoren Telecombinatie Goirle, Eetkaffee Mozes, Regiobank Goirle en Spijkers Montage voor hun steun die ervoor gezorgd heeft dat het toernooi soepel kon verlopen. Alle uitslagen en andere informatie over het GWK zijn terug te vinden op de speciale sectie van onze website.