Terug naar het analyse overzicht

Peter Smit – Pieter Couwenberg 0-1

De laatste ronde van het ONK van de NSVG (Nederlandse Schaakvereniging van Visueel Gehandicapten) in Nunspeet.
Al jaren is Pieter organisator, maar dit keer had hij een gouden kans om ook de B-groep te winnen. In de laatste ronde waren de partijen van alle concurrenten al afgelopen, dus Pieter wist dat hij moest winnen om ongedeeld eerste te worden.
Maar tegenstander Peter Smit maakte het hem niet gemakkelijk. Door tijdnood (en misschien spanning) is de notatie verloren gegaan, maar met vereende krachten hebben we de bloedstollende slotfase gereconstrueerd.
Pieter kwam sterk uit de opening, maar zijn opponent gaf slim de kwaliteit voor een aanval op de koningsstelling. We komen erin op een moment dat de situatie voor Pieter nijpend is.

[ Annotaties door: Alex van Lanen ]

,
    Zet vooruit/achteruit kan ook met pijl rechts/links op het toetsenbord

< !--inhoudvlak -->